کد خبر: 1224706
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
پس از بالا گرفتن تنش‌ها میان ایران و رژیم صهیونیستی، دامنه عملیات حزب‌الله هم گسترش یافته است. بامداد دیروز مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان اعلام کرد که یک خودروی نظامی را هنگام ورود به پایگاه صهیونیستی «متولا» هدف قرار داد که سرنشینان آن کشته و زخمی شدند.
جوان آنلاین: منابع صهیونیست ضمن اذعان به عملیات موفق حزب‌الله لبنان در اراضی اشغالی که شماری کشته و زخمی بر جای گذاشت، اعتراف کردند که سامانه پدافندی گنبد آهنین هم در رهگیری موشک‌های حزب‌الله ناتوان عمل کرده است. 
 
پس از بالا گرفتن تنش‌ها میان ایران و رژیم صهیونیستی، دامنه عملیات حزب‌الله هم گسترش یافته است. بامداد دیروز مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان اعلام کرد که یک خودروی نظامی را هنگام ورود به پایگاه صهیونیستی «متولا» هدف قرار داد که سرنشینان آن کشته و زخمی شدند. همچنین تجمع نظامیان اشغالگر در اطراف منطقه رامیا با موشک و خمپاره هدف قرار گرفت. بنابر اعلام حزب‌الله، نیرو‌های مقاومت موفق شدند در یک عملیات موشکی مقر فرماندهی لشکر ۹۱ ارتش رژیم صهیونیستی را در هم بکوبند. مقاومت اسلامی لبنان مقر عناصر صهیونیست را در پادگان «برانیت» در نزدیکی مرز‌های مشترک با فلسطین اشغالی هدف قرار داد. رسانه‌های صهیونیستی نیز اذعان کردند که این رژیم صبح بسیار پرتنشی را آغاز کرده و طی ساعت‌های سپری شده، دست‌کم ۱۰ موشک از سمت لبنان به سمت بخش شمالی اراضی اشغالی شلیک شده است. مقاومت لبنان تأکید کرد که این عملیات موفقیت‌آمیز با استفاده از موشک‌های برکان صورت گرفته و به صورت مستقیم به اهداف مورد نظر اصابت کرده است. منابع صهیونیست در تشریح وقایع صورت گرفته از حادثه شدید در شمال فلسطین اشغالی خبر داده و نوشتند که حزب‌الله دو موشک سنگین و چند موشک دیگر شلیک کرد که رهگیری نشدند. رسانه‌های اسرائیلی افزودند: «چهار موشک در شهرک «عرب العرامشه» فرود آمد و گنبد آهنین نتوانست آن‌ها را رهگیری کند.» گزارش‌ها حاکی از این است که تعداد تلفات حمله در عرب العرامشه به ۱۸ نفر افزایش یافته و حال چهار نفر زخمی هم وخیم گزارش شده است. 
 شکست مجدد طرح خاورمیانه بزرگ
شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در بیروت تأکید کرد که فروپاشی رژیم صهیونیستی و توقف روند وحشی‌گری و ظلم آن تشدید شده و پیروزی فلسطینی‌ها نیز با صبر و جهاد و شهادت‌شان نزدیک است. وی با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی جز با حمایت دنیای استکبار قادر نیست روی پای خود بایستد، ابراز داشت که دو موضوع است که باعث توقف جنگ غزه می‌شود، موضوع اول امریکا و انتخابات ریاست جمهوری در این کشور و نکته دوم حادثه اخیر است که اسرائیل قادر به رویارویی با آن نبود. معاون سیدحسن نصرالله با اشاره به واکنش تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق و جنگ غزه تصریح کرد که طرح امریکایی خاورمیانه جدید یک بار در سال ۲۰۰۶ در لبنان با شکست مواجه شد و بار دیگر در سوریه این اتفاق افتاد و این سومین بار است که شکست می‌خورد. قاسم با اشاره به اینکه حزب‌الله لبنان در تقابل با رژیم صهیونیستی در جنگ غزه به تمامی اهداف خود دست پیدا کرده است، پنج هدف اصلی این تقابل را بر شمرد و گفت که پشتیبانی از ساکنان غزه و مشغول کردن دشمن و کوچاندن شهرک‌نشینان صهیونیست و خسارت زدن به دشمن و در نهایت تثبیت قدرت بازدارندگی از جمله اهداف حزب‌الله لبنان بود که با استفاده از کمترین حد از تسلیحات سنتی حزب‌الله به دست آمد و البته در این راه جانفشانی‌های گرانقدری صورت گرفت که در مقابله با خطرات بزرگ پیرامون ما طبیعی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار